fredag 4 juni 2010

(hopp)lös förälskelse

Tumblr_kyvlz4h4vx1qzmnlso1_500_large

Tumblr_kzxhf5rr501qa995co1_500_large

1275859023i-wish_large

Tumblr_kv1h0hzbrc1qa5i73o1_500_large
  • tänk om han säger nej åt att torka mina tårar när jag gråter över förlorade dar och en framtid som inte riktigt blev som jag tänkt mig.
  • tänk om han säger nej till att låta mig låna hans vingar när jag själv fallit till marken efter att ha fått mina förhoppningar i sommaren krossade av vinterns kyla.
  • tänk om han säger nej och släpper min hand när jag tar tag i hans för att inte falla då hans ögon och hans solstrålsleende gjort och alltid gör mig knäsvag.
  • tänk om han säger nej när jag frågar om jag får hans inre fjärilar att sväva och blommorna i hans hjärta att blomma. när jag frågar om jag gör honom lycklig.
  • tänk om han säger nej när jag ber honom att förlora sig i mig.
  • tänk om han säger nej när jag ber honom att låta hans hjärta vinna över mitt.
  • tänk om han säger nej när jag frågor om jag får låta mitt huvud vila mot hans bröstkorg för att få känna hans hjärta slå för mig.
  • tänk om han säger nej när jag frågar om hjärtslagen verkligen är tillägnade mig.
  • tänk om han säger nej när jag ber honom stanna för att sedan aldrig se åt mitt håll igen och tänk om han stannar upp, vänder sig om och säger ja.




  • tänk om han säger ja.

4 kommentarer:

  1. Den perfekta genomsnälla äkta pojkvännen besvarar alla de här frågorna med ett "ja"..

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Vi måste se saker ur fler perspektiv än så då perfektion inte existerar och aldrig kommer göra det heller.

    jag tror att felet många gör är att förvänta sig att allt ska vara så mycket enklare än vad det egentligen är då vi tror det finns nån slags regel på hur perfektionism är och eftersom den inte existerar så går vi miste om så mycket realism och drömmar istället.

    när någon frågar oss vad vi helst av allt skulle vilja ha så är svaret rätt enkelt för de flesta, "att vara älskad och lycklig" och jag tror att vår ständiga strävan efter det gör det svårare för oss att förvandla orden till verklighet.

    ibland när någon verkligen bryr sig om oss så kan rädslan av att såra eller att själva bli sårade förändra ett ja till ett nej då man låter känslorna vinna över logiken. vi måste se människor med öppnare ögon, vi måste se själar och inte bara ansikten och vi måste våga tro att tiden är vår vän.

    först då kan ett nej bli ett ja. och det har ingenting med perfektionism att göra.

    SvaraRadera
  4. Du har alldeles rätt i det du skriver, men när jag läste det där så var det första tanken som dök upp - det var lika bra som på film, för bra för att vara sant i verkligheten.
    Ordet perfekt är nog det sämsta ordet vi människor skapat tyvärr, det gör att man målar upp mallar som ingen fullt ut klarar av leva upp till och det skapar ideal som alla ska följa..
    Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera