onsdag 5 januari 2011

stilla brisar av romans - blir till vind och obalans. när du bygger moln åt mig, och sen slår mig till din mark.





när oceaner av drömmar får mig att drunka
då lungorna men inte livet riktigt funkar
så kysser du mig och säger allt blir okej
du ljuger men det låter så vackert min vän

och när jag tror att jag äntligen har dig
så inser jag att drömmar är lika oändliga
men också lika genomskinliga som havet

förhoppningar som spolatsbort
av det tidvatten jag alltid önskat
att få simma i utan att ha förstått
att då jag trott vi rott i land

så har du långt innan dess släppt min hand

du är vintervila och frostig blick
allt det jag önskar men aldrig fick
som pärlor som sitter innanför mitt skinn
så att ingen kan se hur dom glittar

så trots att fickor tömda på pengar ej fyller själen
så blir jag alltid till en skrynklig hundring i din näve













2 kommentarer: