onsdag 24 februari 2010

klockslag

04.44.

jag och min bäste vän. gitarr.

drar tummen försiktigt över strängarna.
för att inte väcka grannen.
eller mormor och morfar.
eller några fler av dom där sovade demonerna.
som sitter i bröstet. några är redan vakna.
dom brukar oftast komma på natten.
när ingen kan höra mig skrika.
när ingen kan känna det salta i mina tårar.

hoppas.

dom påminner mig om. att jag är dålig.
på att vara ensam.
och att jag är minst lika dålig.
på att vara tillsammans med någon.

önskar.

dom håller mig vaken. gnager i bröstet.
och jag önskar så att mina ögonlock.
kunde falla lika tungt som snön utanför.

drömmer.

jag önskar att jag kunde låta dig vara min värld.
den värld som inte gick i bitar. som aldrig kommer.
gå i bitar.



vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar