tisdag 9 mars 2010

distans



det ligger en trasig cykel.
brevid järnvägsspåret.
och den tillhör mannen.
som var på väg nånstans.
men förlorade vägen till drömmen.
med åren.

istället för att resa till en plats.
som man betalt för.
som står på en lapp.
så tog han vägen ovan.
med hjälp av tåget.

det gör ont. när man inser med tid.
att man aldrig är mer. än man blir.
*

våren gör ont.
när solens strålar.
aldrig når mark.
och när sommaren.
inte kommer alls.

i ett land där det är kyla.
eller ingenting alls.
-------


ibland känns det som att.
jag försöker lära mig flyga.
när jag inte ens har några vingar.

ingeting som når in.
träffar mig. tillräckligt hårt.
och livet är ett slagsmål.
som jag aldrig kommer vinna.



du släppte inte min hand.
du tog den aldrig.

*
imorgon är det begravning.
och jag kommer sakna mer än någonsin.

men.
vi är alltid tillsammans.
aldrig isär.
kanske i distans.
men aldrig i hjärtat.

jag älskar dig.
vila i frid. min vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar