onsdag 17 mars 2010

kaos och uppochner



tänker ofta att det han är.
inte är det han ville bli.

han dränker sig själv. i tårar och sprit.
p-rullar och porrmagasin.
skriver texter om vad som kunde varit.
långa meningar om vad som aldrig blev.
läser böcker och ser filmer.
som saknar manus och handling.

han stinker rök. alkohol. urin.
så ingen bryr sig om. att lyssna.
på hans ord. hans livsfilofi.

"vi borde försvara det vi har bakom oss,
inte förstöra det vi har framför oss".

istället fortsätter dom att förstöra.
och förgöras.


*

hennes rödgråtna ögon.
berättar om sömnlösa nätter.
och om alla drömmar.
som aldrig slog in.

"jag älskar dig inte med ord.
jag älskar dig. med mening."

jag hatar att du fortfarande reser genom mina nätter.

--

2 kommentarer:

  1. Jag måste bara säga att det finns SÅ många bloggar därute i internetvärlden - men denna är en av dom allra bästa jag någonsin läst! Den skiljer sig inte bara från mängden, du skriver otroligt bra tjejen - dina texter är faktiskt helt otroligt bra om du inte vet det själv.
    En som följer bloggen

    SvaraRadera
  2. det värmer i mitt hjärta så otroligt mycket av att du skriver så. jag kan inte i ord uttrycka min tacksamhet.

    SvaraRadera