söndag 21 mars 2010

minusgrader



ibland känns det som att våren bara kommer.
med vinter. igen.

om bara kylan i hennes bröstkorg kunde försvinna.

-
hennes blick förälskar sig i kyrkogården.
och ögonen smeker vyerna. där hon står.
med tårarna som bor på hennes kinder.

och gravarna är täckta med snö.
likt ett vitt täcke ovan jord.
och allt hon kan göra. är att hoppas.
att dom i alla fall dog.
varma inombords.

-------

och alla behöver vi något. någon.
som kan ge oss en väg att gå.
någon som säger vart vi ska.
vart vi har varit.
och varför.

annars förlorar liksom allting sin mening.
som att förbereda sig för att lämna någon.
innan man blivit förälskad.



sårad. fast på låtsas.
när ingenting känns verkligt.
när bara smärtan är på riktigt.
så biter man sig i läppen.
hoppas på någonting bättre.
när man vet att det aldrig.
egentligen.
blir helt bra.




***
. trots att dom är få.
så älskar jag era kommentarer.
som åtmintone. gör min vinter.
lite varmare.

2 kommentarer:

  1. Varje inlägg du gör sitter jag och funderar i ca 5 min på vad jag ska kommentera. Tomt. Det går inte. Du har redan skrivit allt så perfekt. Du är så duktig.

    SvaraRadera
  2. det är när jag läser sånt här som mitt hjärta blir varmare än nånsin och övervinner alla vintrar och höstar. du är duktig du med, hjärtat. tack för din värme <3

    SvaraRadera