onsdag 5 maj 2010

cowboys och indianer




och han sa;
valkommen till mitt liv
här spelar allting mindre roll

för jag har kastat min tärning
och levt livet efter slumpen
med en tärning
helt utan nummer

jag förlorade mig själv
bakom orden jag inte kunde finna
bakom drömmarna jag önskat
men som aldrig blivit mina

och enda sedan jag var barn
har jag drömt om att bli cowboy
när jag föddes till indian

och min tärning säger mig
att jag inga kast har kvar
då det nummer som jag givits
är det nummer som aldrig var

slut.



2 kommentarer:

  1. Ja livet är nog som en tärning, otroligt bra formulering måste jag säga!

    SvaraRadera
  2. tyvärr är det nog så för många och det är något vi måste förändra. för vem vill leva ett liv efter slumpen, då inga beslut man tar kan bli absoluta och man saknar total kontroll över sina drömmar och sitt öde.

    vi måste börja vara en tärning istället för ett slumpvalt nummer.

    tack för de fin orden och för att du läser min blogg. kram.

    SvaraRadera